Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Baronen - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Baronen - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan - fastigheten

Egeryds Fastighetsförvaltning ansvarar för felanmälningar gällade vår fastighet. 

Vardagar
Felanmälan under vardagar, mellan kl. 07:00-16:00. 
Tel: 019-18 18 18 

Vi har även en teknisk förvaltare som går att kontakta: 
Christian Lundborg
Tel: 019-18 18 60 

Akuta ärenden 
För akuta ärenden under kvällar och helger, kontakta vår fastighetsjour CSG: 
Tel: 019-26 40 50 

OBS! Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Gemensamma ytor
Fel som gäller gemensamma ytor som exempelvis innergård eller trappuppgång anmäls i första hand till styrelsen. Kontaktuppgifterna hittar du här

Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5 ” som du hittar här.

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771 50 00 00.

 

Brf Baronen
brfbaronen.se
JM - Hus att trivas i
www.jm.se